Quantcast
Browsing all 26 articles
Browse latest View live

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog! Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via...

2e dag tussenstop HongKong

Zo, na een korte powernap vanmiddag  zijn  we vanavond naar Temple street market geweest .  Dit is aan de andere kant van Hong Kong , ziet er uit als China Town in New York maar dan authentieker...

1e dag 12 september vlucht Amsterdam naar Hong Kong

Dag 1  Vanochtend was het eindelijk zover ,ons avontuur gaat beginnen. Rijk opgehaald en samen met Manon naar Schiphol gereden. Bij de kiss en goodbye, oh nee kiss,kiss, kiss en goodbye  ( no worries...

3e dag bye, bye Hong Kong

Onze tijd in Hong Kong zit er al weer op. Vanmorgen om 10.000 uur wakker geschrokken en dat was dubbel schrikken want we dreigden het ontbijt te missen waar we wel voor betaald hadden dus gauw naar de...

5e dag Bondi beach en een kapotte boot

Vanochtend stond Bondi beach op het programma.  Buskaart gekocht en wij naar Bondi beach , hier loopt een pad langs de kust van Bondi beach naar Cooggee. Mooie looproute  langs de oceaan maar gezien de...

4e dag Hello Sydney!!

Na een toch nog wel lange nachtvlucht vanuit HongKong zijn we nu in Sydney. Prachtig weer en volop voorjaar. Sydney heeft ongeveer 5 miljoen inwoners en datis te merken , een bruisende moderne stad met...

6e dag dagtour Blue Mountains

Vandaag stond een dagtour naar de Blue Mountains op het programma,. Een schitterend natuurgebied met prachtige vergezichten. Het doet enigzins denken aan de Grand Canyon, al zijn die veel en veel...

7e dag reis naar Hamilton Island -Arlie Beach

Na wederom een vroeg ontbijt om 6.30 uur , het moet wel vakantie blijven he....,  snel naar het vliegveld voor de vlucht naar Hamilton Island. Dit ligt zo'n beetje in het midden van het Great Barrier...

9e, 10e en 11e dag Australie opnieuw ontdekt !

Beste volgers en thuisblijvers We zijn inmiddels in de voetsporen getreden van de grote ontdekkingsreizigers zoals Thomas Cook en Abelzoon Tasman. We hebben de Whitsunday islands  met een internatinale...

8e dag Arlie Beach

Na een werkelijk top ontbijt bij het bed en breakfast waar we de afgelopen nacht hadden geslapen hadden we nog de gehele dag om Arlie Beach te ontdekken. Een echt toeristenplaatsje waar alles om de...

12e dag rit naar Mission Beach

Na wederom een fantastisch ontbijt bij moorings bed en breakfast hebben wij vanochtend de huurauto opgehaald , een prima Toyota. De eerste bochten was  ff nadenken want in Australie rijden ze links...

13e dag Tully Kayak Tour

Vandaag dus een sportief dagje , we gaan Kayakken op de Tully river. Wederom dus vroeg op maar dat was geen probleem want we werden al vroeg gewekt doorhet typerende geluid van Cassowary oftewel...

16e dag Daintree village, Crocodile Dundee!

16e dag Daintree Red Mill House Net voor vertrek bij de Mareeba Wetlands toch nog even een grote leguaan kunnen spotten, dat dan weer wel! We zitten nu in Daintree village , een heel klein toeristisch...

15e dag Mareeba wetlands

De ochtendsafari viel wat tegen , tenminste als je geen vogelaar bent. En eerlijk gezegd ben ik dat ook niet , behalve dan van vogels zoals het halve haantje ,de blinde vink, de slavink  of de...

14e dag Op safari!

Toen we vanochtend zaten te ontbijten op de veranda van onze lodge kregen we onverwacht bezoek ! Moeder Kasuaris met haar twee kleintjes kwamen even kijken of nog wat fruit viel te scoren .  Dit was...

17e dag Dagtocht door het oudste regenwoud van Australie

Vandaag stond er een dagtocht door het oudste regenwoud van Australie op het programma onder begeleiding van een Aboriginal. Hij leerde ons veel over de geschiedenis van de Aboriginals in Australie en...

18e dag Kewarra beach resort

Vanochtend weer vertrokken uit de Red Mill House in Daintree, was een prima stek overigens behalve dan de wifi die  was erg langzaam .En wifi is toch wel een eerste levensbehoefte tegenwoordig ,...

19e en 20e dag stranddag en snorkelen met Poseidon

Gisteren een lekker rustig dagje beleefd , op het Kewarra resort aan het zwembad gelegen en over het prachtige zandstrand gewandeld. Ff bijkomen nietwaar, de boog kan niet altijd gespannen staan!...

21e dag From green to red

Vandaag was een reisdag, met het vliegtuig van Cairns naar Alice Springs.Blijkbaar geen populaire bestemming want va de 125 zitplaatsen waren er slechts 18 bezet In het b&b a good rest werden we al...